e-Öğrenme İçin Öğretim ve İçerik Yönetim Sistemleri
SORU-1: Açık kaynak kodlu ÖİYS'lerin ve ticari ÖİYS'lerin güçlü yanları ve sınırlılıkları nelerdir? Eğitmen ve öğrenci açısından ayrı ayrı ele alarak tartışınız.
Açık kaynak kodlu ÖİYS'ler kullanıcılar tarafından istenilen değişikliklerin yapılmasına olanak sağladığı için kodları paylaşıma açık bir sistemdir.Bu durumda eklenmesi istenilen bir özellik kaynak kodun güncellenmesi ile kolayca sisteme dahil edilebilir.Bazı açık kaynak kodlu ÖİYS yazılımlarının yararlarına ve sınırlılıklarına bakalım.
Moodle
Moodle, açık kaynak kodlu ve geliştirilmeye açık, eğitimcilerin çevrimiçi dersler oluşturmalarına olanak sağlayan bir öğrenme yönetim sistemidir.En önemli özelliği, eğitimci ve öğrenciler tarafından kolayca kullanılabilmesidir. Eğitimci anketler,forumlar,sınavlar ve ödevler verebilir ve tüm bunları kontrol edebilir. Öğrenciler forum sayfaları ya da özel mesaj ile eğitmene soru sorabilir.Ancak forumların uzaması dersi amacından saptırabilir.Açık kaynak kodlu yazılım kullanıcılarının en büyük sorunu teknik destek alamamaktır. Moodle' da destek ve forum sayfası olduğu için sorun yaşayan kullanıcılar çözüm bulmakta fazla sıkıntı yasamamaktadır.
Google Classrom
Eğitmenlerin kolayca ödev paylaştığı, öğrencilere dönütler verebildiği ve onlarla etkili bir iletişim kurabildiği basit, kullanımı kolay bir uygulamadır. Eğitmenler ödevlerin durumunu takip edebilir kimlerin yaptığına bakabilir, dilerse dönütler yazabilir.Sınırlı yönü olarak ise; olası teknik sorunlar ve ağ sorunları kabul edilebilir.
SORU-2: Siz karar verici bir pozisyonda olsanız, üniversitenizin e-öğrenme faaliyetlerini yürütebilmesi için açık kaynak kodlu bir yazılım mı yoksa ticari bir yazılım mı tercih edersiniz? Neden?
Eğitim kurumlarında e-öğrenme teknolojisiyle kurum içi bir eğitim düzenlenecekse ben açık kaynak kodlu bir yazılım tercih ederdim.Çünkü kodların geliştirilmeye açık olması ve e-öğrenme stratejimize uygun olarak eğitim kurumlarında gerekli ihtiyaçlar doğrultusunda açık kaynak kodlu bir yazılım kullanmak gerekir. Bu yazılımlar da Moodle ya da Dokeos olabilir.Çünkü en rahat kullanılan ve en kolay içerik geliştirilen yazılımlar bunlardır.Sistem içi sosyal ağlara erişim ve kullanım gelişmiştir.Ayrıca Moodle' da kimlik denetleme ve site güvenliği ile ilgili pek çok seçenek mevcuttur.
SORU-3: e-Öğrenme sürecinde sanal sınıf ortamı kullanarak ders içeriğini iletmenin olumlu ve sınırlı yönleri neler olabilir? Bu süreçte bu yaklaşımın kullanılmasına ilişkin düşünceleriniz nelerdir?
Sanal sınıf ortamı olarak kullanılan yazılımların gerçek yani geleneksel sınıf ortamına benzer olması önemlidir. Bu durum etkileşim boyutunu ve öğretim materyallerinin amacına ulaşmasını etkiler.Sanal sınıflarda işlenen derslerin kaydının tutulması ve her zaman erişilebilme imkanı dersi kaçıran yada tekrar izlemek isteyen öğrenciler için önem taşıyor. Çünkü her öğrencinin bireysel öğrenme hızı farklıdır.Paylaşılan materyallere zaman zaman erişmek isteyen öğrenciler olacaktır. Diğer yandan sohbet platformu olması ve anlaşılmayan yerlerin eğitmene sorulması önemlidir.Dersi sonradan izleyen öğrenciler bu fırsatı kaçıracaklardır.
Yorumlar
Yorum Gönder