E-ÖĞRENME 2.0

Web 2.0 uygulamalarının gelişmesiyle beraber  e-Öğrenme kapsamında da  hızla değişiklikler meydana gelmeye başladı. Bu değişimlerin gerekçesi ise  tamamen bilgi  odaklı  iş alanlarının  artması ve buna bağlı olarak öğrenme süreçlerinin  daha hızlı, anlık ve maliyeti düşük olarak geliştirilmesine ihtiyaç duyuldu. Web 2.0 uygulamalarındaki gelişmeler içerik oluşturulması ve internet üzerinde oluşturulan içeriğe katkıda bulunulması sayesinde  bu süreci kolaylaştırdı. Bununla birlikte araçların kullanım kolaylığı ,işbirliği  ve  sosyal etkileşimin kendiliğinden meydana gelmesine zemin hazırladı.
Web 2.0’den yola çıkarak Kanadalı bir araştırmacı olan Stephen Downes tarafından ortaya atılan “e-Öğrenme 2.0” kavramı Web 2.0 bileşenlerinin e-öğrenmeye dönük özelliklerini yansıtır nitelikteydi. Web 2.0 anlayışıyla gelişen sosyal paylaşım ortamlarının ve servislerinin e-öğrenmeye yönelik uygulamaları da e-Öğrenme 2.0’ı ortaya çıkarttı. e-Öğrenme 2.0 kapsamında  Web 2.0 destekli öğrenci katılımlı araçlar wiki’ler, bloglar, sosyal etiketleme, sosyal ağlar ve dosya, resim, video paylaşımı olarak listelenebilir.
 e-Öğrenme 2.0 ise beraberinde kolay içerik oluşturma, web aktarımı ve tümleşik işbirliğini getirmiştir. Paylaşma ve öğrenme, e-öğrenme 2.0’nin doğal bir görünümüdür  diyebiliriz. e-Öğrenme 1.0 ile e-öğrenme 2.0 arasındaki en  önemli farklılık içerik oluşturmaktan kaynaklanmaktadır. e-öğrenme 1.0’de içerik öğrenme tasarımı alanında uzmanlığa sahip kişiler tarafından gerçekleştirilmektedir. e-Öğrenme 2.0’de içerik oluşturma akran ya da eşler tarafından gerçekleştirilebiliyor.
e-Öğrenme 2.0’ye  en basit olarak  bir şirketin eğitim ve insan kaynakları bölümünde e-öğrenme 2.0 araçlarını gündelik çalışmalarının bir parçası olarak benimsemiş ve ekip olarak kullanan bireyler örnek olarak verilebilir.
e-Öğrenme 2.0 araçları,  formal öğrenme durumlarında özellikle işbirlikli öğrenmeye dönük yararlı özelliklere sahiptir. Bu araçların bulunmadığı durumlarda e-postalar aracılığıyla grup üyeleri arasında bilgi paylaşımı gerçekleştirilse bile bu durum bilginin izlenmesini zorlaştırırdı. Bu araçlar aynı zamanda bireylere kişisel öğrenme olanakları da sunmaktadır. Bu etkileşimler aracılığıyla oluşturulan ağ, bireyin öğrenme ve problem çözümüne de yardım etmektedir.


KAYNAKÇA

[1]   e-learning 2.0 (2009). http://www. enocta.com/web2/ContentShowOne. asp?CType=1&ContentID =368&T=1)

[3]  Downes, S. (2006).E-learning 2.0, ACM eLearn Magazine. [Accessed 3rd November 2007] Available from World Wide Web


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

UNITY 2D OYUN FİNAL ÖDEVİ